top of page

Arbeidsplan uke 10

Vi skal jobbe med lese forståelsen i norsk timen. Deretter skal vi lære om eiendoms ord i engelsk timen. I kunst og håndverk timen skal vi bli endelig ferdige med å lage 100 stk av "Orizuru". Vi skal lese om flukten til Medina i KRLE. Dere skal gjøre ferdige reise brosjyre og presentere det foran klassen i samfunnsfag.




Norsk/Lese stund


Dere skal lese navnene i adresseboka og svare på spørsmålene. Skrive fullstendige setninger.


Adresse:

* Gatenavn.

* Gatenummer.

* Postkode

* By










Engelsk - Explore the world


Eiendomsord forteller oss hvem som eier noe.


I - my
You - your
He - his
She - her
We - our
They - their
It - its´

For eksempel:

This is my book.

That is your book.


Skrive ned i skriveboka di om eiendomsord og jobbe med oppgave 8 og 9 side 80 i arbeidshefte.


Explore the world Gyldendal - Smart Tavle






Kunst og Håndverk - Orizuru


Har du hørt om "Orizuru"? Denne uke reiser vi til Japan og lærer om en vakker tradisjon. Origami (japansk: 折紙, origami, 'papirbretting') er en japansk kunstform som går ut på å brette papir. Ordet origami betyr å brette papir.

Den mest kjente origami er likevel tranefugl. I Japan er tranefugl eit symbol for hell. Det finnes en japansk legende som sier at hvis en bretter en tusen tranefugl skal han/hun kunne få ønske seg kva som helst.








KRLE - Islam


Islam er den nest utbredte religion med omtrent 1,2 milliarder muslimer i verden. Profeten i Islam, Muhammad SAW, var den siste i rekken av muslimske profeter som startet allerede med Adam. I dag skal vi lese om flukten til Medina ss. 132 -133.



Oppgaven:

Svare på spørsmålene s. 133 i skriveboka.









Samfunnsfag - Vår verden


I dag skal dere bli ferdige med å lage reise brosjyre og presentere det foran klassen. Noen av dere har sendt bilder til meg og jeg har skrevet det ut. De som ikke har sendt bilder til meg, skal gjøre det i dag. Det blir bra!







Musikk - Sangteknikker


I dag lærer vi å synge på en riktig måte. Vi starter ved vokal øvelse sammen.






Comments


bottom of page